Evaluation by the employers of the development of professional and transversal competences in the students of the Audit career cohort 2014, Universidad de la Serena.
DOI:
https://doi.org/10.22370/riace.2018.7.1.1787Keywords:
Professional Competence, Transversal competence, student interns, Employers, Professional PracticeAbstract
The new challenge of Higher Education in Chile is to develop competencies, where universities are called to achieve this goal. This is the case of the University of La Serena (ULS) and its Audit Career, where the present study seeks to evaluate by the employers, the development of professional and transversal competences in 27 students from 2014 cohort, who made their Professional Practice in 2017.
This study responds to a quantitative approach, a non-experimental design and a transversal descriptive research, where as a result of an applied survey, a positive evaluation is observed in the development of 11 out of the 13 considered competences. Where, cross-disciplinary competences, averaged 3.35 points and professional ones 3.71 points out of a total of 4.0 points, allowing inferring that although most of the competencies were well evaluated, attention should be paid to adaptation to change and to autonomy and personal initiative
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons (CC Reconocimiento 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).