PERCEPTION ANALYSIS OF EMERGENCY DISTANCE EDUCATION IN THE TIME OF COVID-19 IN PUBLIC ACCOUNTANT AND AUDITOR OF CHILEAN UNIVERSITIES
DOI:
https://doi.org/10.22370/riace.2021.10.1.2977Keywords:
Higher education, public accountant, Chile, Covid-19Abstract
Equivalent to all sectors of society, the current pandemic has also impacted Higher Education Institutions. Distance education has been implemented in an accelerated way and without planning as a response to the need not to bring together students and teachers in person, but at the same time, as a quick action to be able to continue the training process. This inquiry addresses the perception of Public Accountant and Auditor’s teachers through surveys applied to 98 teachers in 8 universities, from the private and public sector. Among the results, we observed more coincidences than differences in the perception of emergency distance education, for instance, higher teaching effort, problems with evaluation mechanisms and learning achievement.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista de Investigación Aplicada en Ciencias Empresariales

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons (CC Reconocimiento 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).