Instrument to assess the ability to confront the clinical practices of Nursing students, based on the theory of models and modeling of roles
DOI:
https://doi.org/10.22370/bre.41.2019.2306.Keywords:
nursing, students, faculty nursing, nursing theory, learningAbstract
The discipline of nursing, over time has managed to develop around research and the use of its own theories, being a discipline supported theoretically and empirically. Likewise, Nursing students, during their undergraduate training, acquire technical and clinical reasoning competencies resulting in very practical learning experiences for the development of their own skills. In this context, a relationship between the teaching staf and the student body is generated, where emotions, procedures, humanization and a learning environment complemented with the theory are compromised. Therefore, the purpose of this article is to relect on the importance of applying nursing theories to students who attend clinical practice, especially using their resources in the ield of assessment. From this, it is proposed to carry out an instrument to support the development of competences in the practical area, based on the Model Theory and Role Modeling, whose purpose is that students become subjects of care for the teaching staf, thus contributing to their learning processes.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).