Analysis of self-referential procedures in some theatrical productions by Luis Palacio based on the study of significant scenic material
DOI:
https://doi.org/10.22370/panambi.2022.13.2855Keywords:
Investigación artística, artes escénicasAbstract
The tensions between fiction and reality in the scene are produced from the displacement of the significant materials of the creators from their own desire. From the analysis of these moving materials, both in the dramatic text and in the scene, in the logbooks and in the interviews with the creators, using the desiring vectors as a methodological tool (Pavis, 2000), we observe that they are not only self-referential processes the docu-drama genre, self-performances, self-ictions and biodramas, but every show, fictional or not, has a self-referential burden related to the segmentations of territorialization, deterritorialization and re-territorialization.
These self-referential procedures were studied in the productions of Luis Palacio, playwright, director and actor in the province of San Luis, Argentina.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Mario Alberto Palasí

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia Reconocimiento 4.0 Internacional de Creative Commons, que permite a terceros compartir la obra bajo cualquier medio o formato, siempre que se atribuya su autoría (esta licencia es de cultura libre).
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Una vez aceptada su obra por la revista, se permite y recomienda a los autores/as difundirla a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web), lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).