Contemporary fluidity. Psychogeography and sonic drift of the Punk scene in Santiago de Chile: A discourse analysis of the documentary "El Punk Triste".
Psicogeografía y deriva sónica de la escena Punk de Santiago de Chile: Un análisis del discurso del documental “El Punk Triste”.
DOI:
https://doi.org/10.22370/panambi.2024.18.4130Abstract
This paper analyzes the importance of art and culture, especially punk music in Santiago, during the Chilean military dictatorship. It explores how, in a context of repression and construction of a neoliberal society, the punk movement became a form of resistance. Through a discourse analysis of the documentary "El Punk Triste", it highlights how these musical practices challenged traditional institutions, contributing to the formation of new subjectivities, and expressing collective identity and memory. The study connects these expressions with contemporary fluidity and the Psychogeography of drift.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2025-04-10 — Updated on 2025-04-16
How to Cite
Zavala Villegas, R. (2025). Contemporary fluidity. Psychogeography and sonic drift of the Punk scene in Santiago de Chile: A discourse analysis of the documentary "El Punk Triste".: Psicogeografía y deriva sónica de la escena Punk de Santiago de Chile: Un análisis del discurso del documental “El Punk Triste”. Panambí. Revista De Investigaciones Artísticas, 1(18). https://doi.org/10.22370/panambi.2024.18.4130
Issue
Section
Artículos
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia Reconocimiento 4.0 Internacional de Creative Commons, que permite a terceros compartir la obra bajo cualquier medio o formato, siempre que se atribuya su autoría (esta licencia es de cultura libre).
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Una vez aceptada su obra por la revista, se permite y recomienda a los autores/as difundirla a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web), lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).