Theater and autobiography in the face of barbarism.
Impossibility of dreams in indomitable bodies
DOI:
https://doi.org/10.22370/panambi.2024.18.4224Abstract
Within the framework of the commemoration of the 50th anniversary of the civil-military coup in Chile, various approaches to horror were presented. The historical catastrophe not only delimited the lives of those who suffered it, but also rearticulated the ways in which bodies were presented in public space. The essay presents aspects of autobiography and theater in times of barbarism (1974) and asks two actors how they transformed horror into indomitable bodies that, acting, displaced the impossibility of dreams. An anecdote from Heiner Müller presents the problem that will be discussed throughout the essay.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2025-04-10 — Updated on 2025-04-16
How to Cite
Grumann, A. (2025). Theater and autobiography in the face of barbarism.: Impossibility of dreams in indomitable bodies. Panambí. Revista De Investigaciones Artísticas, 1(18). https://doi.org/10.22370/panambi.2024.18.4224
Issue
Section
Artículos
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia Reconocimiento 4.0 Internacional de Creative Commons, que permite a terceros compartir la obra bajo cualquier medio o formato, siempre que se atribuya su autoría (esta licencia es de cultura libre).
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Una vez aceptada su obra por la revista, se permite y recomienda a los autores/as difundirla a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web), lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).