THE PERFORMATIVE TURNS OF BODIES
From the representation of the trained body to the re-presentation of the political body
DOI:
https://doi.org/10.22370/panambi.2024.18.4335Abstract
This text raises the following question: Does the trained body respond to its submission and recover its political power through performative practice? The text proposes a reflection on how heterohegemonic discourses differentiated individuals into categories that colonized the body. Particularly, she is interested in the epistemological change in the representation of women's bodies that put their training in crisis and brought the political body to the stage through performance. Therefore, we propose how, through performance, visual artists dismantled the articulation of the official discourse and resignified the social imaginary.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2025-04-10 — Updated on 2025-04-16
How to Cite
BERTOLINI, D. (2025). THE PERFORMATIVE TURNS OF BODIES: From the representation of the trained body to the re-presentation of the political body. Panambí. Revista De Investigaciones Artísticas, 1(18). https://doi.org/10.22370/panambi.2024.18.4335
Issue
Section
Artículos
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia Reconocimiento 4.0 Internacional de Creative Commons, que permite a terceros compartir la obra bajo cualquier medio o formato, siempre que se atribuya su autoría (esta licencia es de cultura libre).
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Una vez aceptada su obra por la revista, se permite y recomienda a los autores/as difundirla a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web), lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).