Communal Council of Infancy of Antofagasta: history and testimonies of a pioneer experience of representation and child participation
DOI:
https://doi.org/10.22370/ieya.2020.6.2.1413Keywords:
children's participation, citizenship, Communal Childhood Council AntofagastaAbstract
The Communal Council of Infancy of the commune of Antofagasta in its 8 years of existence has formed and served as a platform of child participation for children and adolescents of the commune of Antofagasta. The present article seeks to systematize this experience in the story of a story and its testimonies, to know the functioning of this instance, the achievements it has obtained and above all the experience that this body of representation and child praxis has meant for the boys and girls counselors of childhood of the commune of Antofagasta. For this, a qualitative methodology was used based on the semi-structured interview technique, the analysis of institutional documents and the registry of the most important activities carried out in the course of the council's history.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-06-30
How to Cite
Alvarez Parra, M. E. and Castillo Morales, K. (2020) “Communal Council of Infancy of Antofagasta: history and testimonies of a pioneer experience of representation and child participation”, Revista Infancia, Educación y Aprendizaje, 6(2), pp. 85–109. doi: 10.22370/ieya.2020.6.2.1413.
Issue
Section
Didactic experiences
License
Los investigadores(as), académicos(as) y profesionales de la educación que envíen originales para su evaluación por IEYA deberán asegurarse que los artículos cumplen con las instrucciones a los autores(as).
La Revista IEYA y cada uno de sus artículos están licenciados por Creative Commons 3.0.
El proceso editorial completa no supone ningún costo económico para los autores(as).
La Revista IEYA proporcionará un DOI a cada artículo.
Por último mencionar que en pos de la transparencia del proceso de revisión doble ciego, cada autor(a) recibirá la evaluación realizada por los revisores externos, lógicamente sin conocer la persona(as) que han realizado dicha evaluación.