MAMA TRÁNSITO AMAGUAÑA AND THE PUCE: "HUMANALLY THE SAME, CULTURALLY DIFFERENT"
DOI:
https://doi.org/10.22370/ieya.2021.7.2.2873Keywords:
service-learning, undergraduate medical education, culture indigenous, racismAbstract
Medical training combines theoretical-practical learning processes gaining hands-on experience with community service; this link impacts academic development of students and teachers with a deeper understanding of the importance of integral medicine that embraces respect for the human being, his environment, his language and his culture. This paper presents the experience of the Service-Learning project of students of the medical career of the Pontifical Catholic University of Ecuador in the Tránsito Amaguaña Intercultural Bilingual Educational Unit, a process that promotes inclusion and medical service in the margin of acceptance of the cultural diversity and the eradication of racism.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2021-07-05
How to Cite
Cevallos Salazar, J. E. (2021) “MAMA TRÁNSITO AMAGUAÑA AND THE PUCE: ‘HUMANALLY THE SAME, CULTURALLY DIFFERENT’”, Revista Infancia, Educación y Aprendizaje, 7(2), pp. 12–17. doi: 10.22370/ieya.2021.7.2.2873.
Issue
Section
Research articles
License
Los investigadores(as), académicos(as) y profesionales de la educación que envíen originales para su evaluación por IEYA deberán asegurarse que los artículos cumplen con las instrucciones a los autores(as).
La Revista IEYA y cada uno de sus artículos están licenciados por Creative Commons 3.0.
El proceso editorial completa no supone ningún costo económico para los autores(as).
La Revista IEYA proporcionará un DOI a cada artículo.
Por último mencionar que en pos de la transparencia del proceso de revisión doble ciego, cada autor(a) recibirá la evaluación realizada por los revisores externos, lógicamente sin conocer la persona(as) que han realizado dicha evaluación.