DIDACTIC EXPERIENCE

ART, EDUCATION AND FEMINISM

Authors

  • Amara García Belloso Universidad de Extremadura
  • María del Carmen Vaquerizo Sayales Universidad de Extremadura

DOI:

https://doi.org/10.22370/ieya.2023.9.1.3017

Keywords:

early childhood education, art, gender equality

Abstract

This work reveals the importance of women, eliminating gender stereotypes and creating a more just society in every way. In the first place, the state in question of women in current life is described and later, taking into account Art and its possibilities with boys and girls, a Didactic Unit is proposed for the second cycle of Early Childhood Education, in order to educate in tolerance, respect and equality through the life and works of Frida Kahlo.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Butler, J. (2005). Pensando queer. Sexualidad, cultura y educación. Barcelona: Graó.

DECRETO 4/2008, de 11 de enero, por el se aprueba el Currículo de Educación Infantil para la Comunidad Autónoma de Extremadura. Decreto 4/2008.

Duncan, C. (2007). Rituales de civilización. Murcia: Nausicaa.

López, P. (2011). Hacia un análisis feminista del arte y su educación. Madrid: Horas y horas.

Lorente, P. (2003). Museología crítica y Arte contemporáneo. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragora.

Mayayo, P. (2003). Historias de mujeres, historias del arte. Madrid: Cátedra.

Pollock, G. (1988). Visión y diferencia. Feminismo, feminidad e historia del arte. Buenos aires: Fiordo.

Published

2023-07-05

How to Cite

García Belloso, A. and Vaquerizo Sayales, M. del C. (2023) “DIDACTIC EXPERIENCE: ART, EDUCATION AND FEMINISM”, Revista Infancia, Educación y Aprendizaje, 9(1), pp. 69–78. doi: 10.22370/ieya.2023.9.1.3017.

Issue

Section

Didactic experiences

Most read articles by the same author(s)